délka: 6 km  náročnost: středně těžká  převýšení: 178 m

Řeka Ostravice při průtoku stejnojmennou obcí ukrývá přírodní památku, které nikdo neřekne jinak než "Peřeje". PP Koryto řeky Ostravice byla vyhlášena jako zvláště chráněné území už v roce 1966. Romantické a turisty oblíbené místo tvoří obnažené skalní prahy s peřejemi. Nachází se přímo u cyklostezky a kousek od Peřejí stojí také odpočívadlo.

Oranžový medvídek vede k Peřejím

Vyznačený okruh začíná před recepcí Hotelu Sepetná, kde je rozcestník oranžové medvědí stezky. Odtud stačí jen sledovat značku, která vede lesem a pak dolů k mostu přes řeku Ostravici a k Peřejím. Dále trasa pokračuje (už mimo značení oranžového medvídka) po cyklostezce (cyklotrasy 46, 59, 6007) kolem fotbalového hřiště až k penzionu U Řeky. Zde opět přichází od vlakového přejezdu značka oranžového medvídka a stoupá nahoru kolem evangelického kostela až k Relaxcentru Sepetná. Výstup je možný hned od penzionu U Řeky vlevo po nefrekventované cestě nebo po značce medvídka kolem kostela, odkud je nádherný výhled na centrum obce Ostravice. Během výletu se v úseku kolem řeky Ostravice nabízí několik možností k zastávce a občerstvení. Nedaleko Peřejí se může stát motivací nejen pro děti výborná točená zmrzlina, kde je také malé dětské hřiště s lanovými překážkami.

Zajímavosti:

PP Koryto řeky Ostravice, točená zmrzlina, cyklostezka, evangelický kostel, areál TJ Sokol Ostravice s fotbalovým hřištěm

praktické info

Doprava:

Pěšky po oranžovém medvídkovi.

Vzdálenost:

6 km (Sepetná - Peřeje - Sepetná)