délka: 5 km  náročnost: středně těžká  převýšení: 136 m

K pravé zimě patří neodmyslitelně stavění sněhuláků, sáňkování a bobování. V posledních letech ale nejsou sněhové podmínky v nížinách moc příznivé. Ve vyšších polohách beskydských hor si můžete zimní radovánky dopřát častěji. Ve výšce 550 m n. m. stojí na úpatí Lysé hory Hotel Sluníčko, v jehož areálu se dá bezpečné bobovat na téměř stometrovém svahu. Součástí hotelu je restaurace, privátní wellness, herna a dětský koutek.

Krkavčí stezkou ke Sluníčku (5 km)

V době příznivých sněhových podmínek se přímo nabízí vlakový výlet za sněhem do Ostravice. Itinerář výletu může být velmi bohatý, protože v Ostravici je mnoho zajímavých možností k pozastavení. Okružní trasa začíná u nádraží, odkud je potřeba se vydat vlevo směrem k mostu přes řeku Ostravici. Už zde by měla být vidět značka červeného medvídka, který je symbolem "Krkavčí stezky". Ta vede až k penzionu Sluníčko. Trasa pokračuje od mostu směrem k Beskydskému pivovárku a těsně před ním odbočuje vlevo přes hlavní silnici a dále lesem mezi chatkami a pozvolna nahoru. Po přejití hlavní cesty v obci už vede trasa po málo frekventované vedlejší cestě, která s přibývajícími výškovými metry začne nabízet krásné výhledy. Pod Hotelem Sluníčko se nachází daňčí obora. Pokud nebude zvěř schovaná, můžete se těšit na krásné fotky. Hned vedle Hotelu Sluníčko čeká na děti dlouhý svah k bobování a uvnitř na všechny pak třeba vrcholová prémie v restauraci. Kdo nechce bobovat, může si hrát v dětském koutku. Zpáteční cesta vede k Lanovému bludišti Opičárna a pak kolem RelaxCentra Sepetná po "Liščí stezce" dolů zpět do Ostravice. V RelaxCentru se nachází krytý bazén s dětským brouzdalištěm a 90m toboganem. Finále výletu tak může končit jízdami na toboganu. Zbude-li vám ještě čas a denní světlo, určitě stojí za návštěvu Ráj dřevěných soch, který je situován poblíž vlakového nádraží v obci.

Stručný itinerář výletu:

Níže je vypsán stručný harmonogram výletu po výstupu z vlaku:

• Svačina u nádraží (pekárna, stánek s frgály a sýry)
  • Obora pod Hotelem Sluníčko (daňci)
  • Hotel Sluníčko (bobování na svahu v uzavřeném areálu, restaurace, herna, dětský koutek)
  • RelaxCentrum Sepetná (20m krytý bazén s 90m toboganem a další služby)
  • Ráj dřevěných soch (galerie soch pod širým nebem)

Tipy před výletem:

Zajímavosti:

Beskydský pivovárek, daňčí obora, Hotel Sluníčko, bazén v RelaxCentru Sepetná, Ráj dřevěných soch, Krkavčí stezka, Liščí stezka

praktické info

Doprava:

Autem nebo vlakem do Ostravice

Vzdálenost:

5 km (Ostravice - Sluníčko - Ostravice)