délka: 7 km  náročnost: střední  převýšení: 242 m

Hora Smrčina s výškou 810 m n. m. ukrývá mnoho zajímavých přírodních pokladů a zajímavých míst. Kolem vrcholu vede okružní lesní cesta, která nabízí úžasné výhledy do údolí, romantická místa k odpočinku, v letním období občerstvení v podobě borůvek či ostružin a také skály. Mezi nejznámější patří Liščí díry, ze kterých můžete uprostřed borůvčí pozorovat vrchol Lysé hory. Během této výpravy kolem vás budou poletovat různě barevní motýli, kteří sedící na horských bylinách si přímo říkají o fotku. Vydejte se na Smrčinu, nebudete litovat.

Liščí díry

• skalní útvary nabízí netradiční výhled na Lysou horu
  • horolezci je využívají jako cvičný terén pro bouldering
  • skály tvoří hrubozrnný pískovec

Okružní trasa od Opičárny

Od Lanového bludiště Opičárna/transformátoru vykročíte nahoru po červené turistické značce KČT směrem na Lysou horu. Kolem Sepetného potoka vystoupáte po asfaltové silnici až ke studánce Butořanka, kde se nabízí horské osvěžení. Zde opustíte červenou značku a pokračujete po asfaltové silnici. Na rozcestí tří cest se dáte vpravo a dostanete se tak na okruh kolem vrcholu hory Smrčina. Čekají vás výhledy, borůvky, skály a velká louka s hájenkou. Po návratu na rozcestí tří cest odbočíte vpravo na lesní cestu, která vás dovede opět k Opičárně.

Možnost občerstvení

Zajímavosti:

Sepetný potok, studánka Butořanka, Liščí díry, Lanové bludiště Opičárna

praktické info

Doprava:

Pěšky, na kole či elektrokole.

Vzdálenost:

7 km (Opičárna - Liščí díry - Opičárna)