délka: 13 km  náročnost: střední  převýšení: 321 m

V době vhodných sněhových podmínek je možné se v okolí Resortu Sepetná vydat na běžkách po místních lesních cestách. Zajímavý okruh se dá naplánovat kolem Smrčiny a Ostré hory. Jedná se o "přírodní trasu", kde stopa není garantována a mohou se zde pohybovat i pěší turisté. Zde se dá zvolit "běžky nebo pěšky". A ideální je tolerance.

Sepetná - Smrčina - Ostrá hora - Sepetná

Zaparkujte na Sepetné a vydejte se s běžkami k Opičárně (přes koridor cca 500 m). Odtud už trasa stoupá nahoru směrem k Butořance. Na hoře Smrčina je možné si udělat hezké kolečko. Dále pokračujete chvíli po červené značce KČT kolem Horních mazáckých skal až se dostanete nad "Ostravskou chatou". Zde už opustíte červenou značku a pokračujete po lesní cestě s výhledy až na Albínovo náměstí. Z Albínova náměstí (Staškov) se nabízí volba trasy - mírnější kolem Ostré hory (4 km) nebo prudší po modré značce KČT (2 km).

Ostravská chata

Zajímavostí trasy je prameniště Sepetného potoka, které za mrazivých dnů vytváří takové malé ledové království. Narazíme na něj jen kousek od místa, kde stávalo středisko zimních sportů - Ostravská chata, která vyhořela v roce 1968. Nikdy nebyla obnovena, ale název se při popisu místa používá dodnes. A další zajímavostí také je, že nejstarší část hotelu Sepetná trochu tuto chatu svou architekturou připomíná. A není se čemu divit, Sepetná stojí na úpatí Lysé hory už od roku 1910.

Tipy k výletu

• nepodceňte pitný režim + něco na doplnění energie
  • vrstva navíc v batohu (nejen při sjezdu se může hodit)
  • při sjezdu z Albínova náměstí přizpůsobte jízdu výhledu
  • nabitý mobilní telefon (+420 1210 - horská služba)

Občerstvení v okénku restaurace Sepetná

Restaurace hotelu Sepetná mívá o víkendech otevřeno výdejní okénko, kde je možné doplnit energii. Více informací o výdejním okénku a tipech, jak na Sepetnou, se dozvíte zde.

Zajímavosti:

Smrčina, Horní mazácké skály, pramen Sepetného potoka, Ostravská chata, Albínovo náměstí

praktické info

Doprava:

Na běžkách nebo pěšky.

Vzdálenost:

13 km (Sepetná - Smrčina - Sepetná)